|
VEF I–11 –Treniņlidaparāts
a/s "Christine Backman"
uzņēmums bankrotēja. Tā rezultātā galvenais
konstruktors Kārlis Irbītis pārgāja
strādāt uz VEF. 1935.g. Kārlis Irbītis
ierosināja VEF ražot lidmašīnas. Pēc atgriešanās no
Milānas avio izstādes, 1936. gadā Irbītis konstruēja monoplānu I-11, kas
pārspēja pasaules rekordu ātrumā, taču tas netika
fiksēts (attālumu no Rīgas līdz Kauņai 240km I-11
veica stundā un divdesmit minūtēs). 1937. gada 26. aprīlī VEF I–11 pabeidz 1000 km lielu lidojumu pa Latviju.
Uz I-11 bāzes Irbītis konstruēja
mācību iznīcinātāju I-12.
VEF I–12 –Treniņlidaparāts
Uz I-11 bāzes Irbītis konstruēja
mācību iznīcinātāju I-12.
1937.g. vasarā I-12 piedalījās Anglijas sacensībās King Cup Race un ieguva 1. godalgoto vietu,
turklāt arī I-12 ieguva starptautisku atzinību. Vēlāk
ar šo lidmašīnu
tika uzstādīti vairāki rekordi.
Tehniski– taktiskie parametri. |
|
|
Modelis |
I–11 |
Spārna izmērs, metros |
|
Garums, metros |
7.1 |
Augstums, metros |
1.9 |
Spārna laukums, m2 |
9.3 |
Masa, kg |
|
tukša lidaparāta |
|
maksimālā pacelšanās
masa |
|
Dzinēja tips |
1x |
Dzinēja jauda, z.s. |
90 |
Maksimālais ātrums, km/h |
230 |
Kreiserātrums, km/h |
|
Nolidošanas attālums |
800 km |
Pacelšanās ātrums, m/min |
|
Maksimālais lidojuma augstums |
4000 |
Ekipāža, cilv. |
2 |
|
|